Lite om graviditeten osv..

Det är faktiskt frågor som jag själv kommit på haha, så ni får fråga om ni undrar något :D !
 
Varför behåller jag honom -
Jag var tvungen att behålla eftersom när jag fick veta att jag var gravid så, var jag gravid i vecka 20 och man får inte göra abort efter vecka 18 typ. Men mammaspojke är varmt välkommen!!
 
Hur och när jag fick reda på att jag är gravid -
Min mage växte lite och jag hade inte fått mens, så jag trodde att jag var gravid. Jag sa till min kompis att hon skulle köpa graviditetstest, så gjorde jag testet med henne och det visade att jag var gravid, trodde inte det. Så jag ringde till UMO och fick tid samma dag. När jag gjorde testet hos dom, så tog de också att jag var gravid i vecka 20 ! Jag började gråta som aldrig fööörrr, var så rädd! 
 
Hur jag berättade om att jag är gravid för min familj, pojkvän och kompisar -
För min familj berättade jag när alla var hemma. Jag sa bara att jag måste berätta något för dom och sen berättade jag bara att jag är gravid i vecka 20 och dom blev helt tysta! Sen grät jag och mamma sa kom till mig, gumman och kramade mig osv.. Pappa blev ganska arg, men sa inte så mycket och dagen efter kom han och pratade med mig, och allt blev bra. Mina syskon är ju under 11, så dom sa inte så mycket.
 
För min pojkvän berättade jag bara att jag är gravid och båda grät *haha* sen pratade vi om allt och han sa att han ska finnas där, hjälpa till osv ! 
 
För min pojkväns familj berättade jag och min pojke när vi åt tsm haha, och dom blev inte så chockade som min familj :) 
 
För mina kompisar berättade jag när vi hade tjejkväll haha, många av dom blev glada och många blev chockade, vi pratade om allt o så och sen sa alla att dom skulle finnas där, hjälpa mig och att jag skulle säga till dom om jag behöver hjälp o om jag behöver prata osv.   
 
Vad jag kommer göra med skolan -
Jag kommer gå i skolan tills jag slutar orka och jag får plugga hemma.
 
Vad dom runt om mig säger, 'kompisar' osv -
Det är faktiskt många som typ 'hatar' mig * då menar jag unga tjejer/killar* och har typ slutat höra av sig. Men dom äkta stannade, så bryr mig inte om dom som drog!  Vad ska man med falska vänner till eller hur ?.. :)
 
  
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ina♥

Gulligt :) jag var gravid när jag var 14 och jag skulle ha haft henne/honom nu och den skulle vara 6 månader. Lite sjukt, jag vet. Men jag kunde verkligen inte ta bort men det fick bli så tillslut. Men aa, min brors flickvän har ju ett barn (hon på headern) hon var 15 och aa, hon liksom gick klart skolan till hösten sen pratade med skolan så hon fick börja nu i vår ;) det kan du oxå göra? :D

2012-08-17 @ 09:39:40
URL: http://knaset.blogg.se
Postat av: Made By P-

hej, tack så mkt!
& detsamma.
vad händer idag?

2012-08-17 @ 11:01:52
URL: http://madebyp.blogg.se
Postat av: dina tjejor

Älskar dig Malin och lillen i magen ! allt kommer bli bra och vi kommer hjälpa dig mycket, mycket!!! kommer alltid finnas där :D

Svar: kärlek till er !
Ångra aldrig något du gjort, du har säkert lärt dig någonting

2012-08-17 @ 14:29:05
Postat av: Molly Boman

Intressant att läsa faktiskt :)
sv; Tack! Ja det är mitt äkta hår, tack åter. :)

2012-08-17 @ 16:38:55
URL: http://mollyboman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Älskar dig älsk

Svar: loveu
Ångra aldrig något du gjort, du har säkert lärt dig någonting

2012-08-17 @ 18:04:20
Postat av: Ina♥

Jo det var as jobbigt :( det kan jag lova dig. Nääe jag försöker intala mig själv att det är dumt med att skaffa barn nu, men jag bara vill så mycket efter Charlie.. :/

Ja :( hon gick ju i ettan när hon fick Jenny (min brorsdotter alltså) och hon snackade med skolan och då sa de att hon hade redan gått höstterminen på gymnasiet och att hon inte behövde gå höstterminen igen, så hon får börja i vår när Jenny börjar på dagis ! :)

Hehe, aa det låter bra :) fortsätt i skolan så mycket du kan. Jag tror och hoppas du klarar hela höstlovet och så iallafall :D

Hehe visst är hon :') min ögonsten. Hon är 7 månader :)

2012-08-17 @ 21:14:13
URL: http://knaset.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0