Alla gör sina egna val, jag gjorde mitt!

F*n va alla ska hålla på, har ni inge liv eller ? Låt mig vara, låt mig leva mitt liv, äre så svårt att bara låta bli eller ?! Att ni orkar hålla på så, kan jag inte förstå.. Omogna ni är asså...
---
 
Mitt liv & mina beslut!
Mitt liv & mina beslut!

Den där dagen då jag gjorde gravtestet.. och det var positivt, jag var så förvirrad.. Det kändes verkligen som att det inte hände mig. För att jag var så rädd, jag grät alltid, jag gick inte ut, jag gick inte till skolan, jag ville inte se någon, jag var jätte rädd för att Williams pappa skulle säga nej, och lämna mig *som han gjorde*.. 
 
Jag var GRAVID! Jag var sexton år, jag! Jag visste inte hur jag skulle lösa det för att jag ville behålla och inte adoptera, jag visste inte hur jag ville göra. Jag var den personen som var duktig i skolan och pluggade hela tiden för att jag ville få höga betyg, jobba några år, resa och gå ut på krogen varje helg med kompisarna.. typ..  


Jag valde att berätta för mina närmaste. Familjen, släkten och några kompisar. Men på något konstigt vis så spred det sig. Efter nån vecka så kändes det som att hela Sverige visste! Alla gick runt och viskade och pekade och glodde.. Vissa skrek t.o.m elaka saker rakt ut. Hade jag inte haft stöd från min familj, Williams pappa, hans familj och kompisar, vilket val j
ag än gjorde så skulle dom hjälpa mig som alltid... *inte för att jag hade så många val, bara ta hand om lillen eller adoptera som hans pappa ville* 
 
Veckorna gick och jag fick panik! Jag bestämde mig för att berätta för lärarna och se om det fanns något sätt att kunna få gå kvar i skolan även fast man var gravid eller hade en liten. Det gick! Och det var just när jag satt där uppe hos cyon med Mamma som jag förstod att det var meningen att jag skulle behålla, ta hand om mitt barn och inte adoptera.
 
Jag kunde fortfarande gå kvar i skolan, ta studenten. Få jobb/läsa vidare sen när han börjar på dagis?! Vad kan gå fel?! Jag bestämde mig för att vara stark och skita i vad alla andra sa, hur mycket alla andra glodde! Jag blev Stockholms/skolans största huvudämne... Alla som kände mig/inte kände mig Pratade om mig..   

"Vet du en sak!! Malin, du vet! Hon ska ha barn"  "Va?!! Skojaru eller??"  "Nej, det är sant!!"  "Är det Jonte som är pappan?"  "Ja , jag TROR det!"  "Men hur ska hon klara det då?? Hon är ju bara 16-17 och går fortfarande i skolan!"  "Vet inte, det kommer säkert sluta med att hon hoppar av och lever på socbidrag eller ngt". HAHA fyfan, vad ägda ni blev där! Ja, jag var 16-17! Men la jag av med skolan för att jag vär gravid? NEJ! Vem är det som går i skolan med magen, får bra betyg på allt hon gör.  Allt med skolan går jätte bra för mig och jag älskar mitt liv såååå jävla mycket även fast jag blev lämnad !!!!!  Så fuck er som klagar och spridder falska rykten! 
 
Det slutade iallafall med att Jontes och mitt förhållande föll ner till botten, han gjorde slut för att han inte orkade och allt blev för mycket tyckte han. Jag var ensam men stark. Sen kom han tillbaka, allting var jättebra.. Vi tre, jag, han och bebisen - jag var så glad! men efter några veckor så tog det slut igen.. men då var det mitt beslut, av pers0lniga skäl. Han kommer iallafall hjälpa mig med William, så ni behöver inte spridda falska rykten!!!! 
 
 
 Som sagt alla gör sina egna val, jag gjorde mitt och jag är så glad över det !
Och jag är iallafall gladaste tjejen, jag är stolt över mig, jag gömmer mig inte när
 jag ser er som ni gör när ni ser mig, jag är stark och kommer alltid vara det! 
Jag kommer bli starkare med min älskadeWilliam. 

*Grattis till den som orkade läsa*
  


Kommentarer
Postat av: Anonym

du stark, och förebild för många ! du kommer bli en super bra mamma till William :)

Svar: Tack så mycket :) !
Malin

2012-09-14 @ 17:37:40
Postat av: Ina♥

Ja du har mer än tur :D

Ja, jag har gjort och fått svar :)

2012-09-14 @ 20:22:14
URL: http://knaset.blogg.se
Postat av: Ina♥

Usch, hatar sådana ''kompisar'' -.-' vafan ditt liv, ditt val! Dem ska inte gå och välja åt dig :p acceptera eller shut the fuck up hade jag sagt åt de:D

Det visste inte säkert.. Men jag är säker på att jag inte är det nu :(( jag vill helst inte prata om det, men jag är inte det nu :/

2012-09-14 @ 21:30:29
URL: http://knaset.blogg.se
Postat av: Julia Lindblom & Ester Häggfors

Bara så du vet är du grymt stark!
Fattar inte att du orkar med allt, skolan, läxor, graviditeten, allas blickar, allas rykten, allas dumma åsikter. Stay Strong, <3 Du är världens finaste, & starkaste! :)

2012-09-15 @ 08:26:10
URL: http://sweetpage.blogg.se
Postat av: Anonym

du ser så bitchig ut och folk tror säkert att du är världens snällaste när du är typ världens bitchigaste tjej ever.. du själv borde växa upp...

2012-09-15 @ 11:29:14
Postat av: Ina♥

Jag vet! Det är så HIMLAS jävla jobbigt -.-' ja gör det!

mhm :( det är väldigt jobbigt, men jag vet inte vad jag ska göra :( det är lite jobbigt att prata om när det är så färskt.. Så en annan gång kanske :) <3

2012-09-15 @ 11:35:34
URL: http://knaset.blogg.se
Postat av: Anonym

älskar dig Malin, du är stark ! längtar efter att få sen William <3 <3

Svar: Älskar dig med, jag längtar också :D <33
Malin

2012-09-15 @ 11:41:07
Postat av: Ina♥

ja, förhoppningsvis :(

Okej, tack ska du ha :)<3

2012-09-15 @ 11:49:18
URL: http://knaset.blogg.se
Postat av: Ina♥

Du vet att ditt liv aldrig kommer att förstöras för att du skaffar barn i tidig ålder, va? Om du någonsin vill ut på krogen, inte hela tin, men någon gång känna att du behöver göra annat, så ber du din mamma ta hand om honom :) det kommer alltid gå bra. Det är inte som alla uttrycker det: ''du kommer förstöra ditt liv!'' not true :) <3

2012-09-15 @ 14:59:36
URL: http://knaset.blogg.se
Postat av: Molly Boman

fin text!
sv; bra,
jag med :)

2012-09-15 @ 16:57:41
URL: http://mollyboman.blogg.se/
Postat av: Maliin^^,

sv; tack!

fin du är:)

2012-09-15 @ 17:36:32
URL: http://maliinmattsson.blogg.se
Postat av: Julia Lindblom & Ester Häggfors

Vilka onödiga kommentarer vissa skickar till dig? ..
Som denna : du ser så bitchig ut och folk tror säkert att du är världens snällaste när du är typ världens bitchigaste tjej ever.. du själv borde växa upp...
Man bara, väx upp själv du som kommenterade!
Du är starkast Malin <3
Litar på dig <3

2012-09-15 @ 19:02:36
URL: http://sweetpage.blogg.se
Postat av: Carolina

Ja :) du kommer klara dig fint! :) <3

2012-09-15 @ 21:34:07
URL: http://knaset.blogg.se
Postat av: Almeda

bry dig inte om folk som klagar osv, dom är bara avundsjuka.. du är jätte fin och bebis magen passar dig mycket ! längtar efter att få se bilder på lillen, han kommer säkert bara fin som sin pappa o mamma :)
lycka till, du är stark ! :)

Svar: Men åhh, va glad man blir !!! Så söt du är, kommer be någon lägga ut bild på honom så fort han tittat ut :D haha, han kommer bara likna sina fina mamma.. :) Tack så mycket :) !!!
Malin

2012-09-15 @ 22:22:50
Postat av: Ina♥

Varsågod ;) <3

2012-09-15 @ 22:42:25
URL: http://knaset.blogg.se
Postat av: Julia Lindblom & Ester Häggfors

Sv: <'33
Första gången jag tittade på din blogg så fastnade jag direkt och la till den som favorit sida på datorn <3

2012-09-16 @ 09:05:41
URL: http://sweetpage.blogg.se
Postat av: Linn

Finaste Malin, du är så stark och en fin tjej ! du kommer bli en underbar mamma till William.

Svar: Tack så mycket, gulliga du !
Malin

2012-09-16 @ 14:31:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0